SOL Palvelut Oy
< Takaisin caset sivulle

SOL Palvelut Oy

SOL on osaava, innovatiivinen ja kansainvälinen monipalveluyritys, jonka vuosittainen liikevaihto on lähes 260M€. SOL tarjoaa palveluinaan siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluita. Yrityksen palveluksessa on liki 12 000 työntekijää.

Haaste

SOL toimii kuudessa eri maassa. Yrityksen asiakasrekisteri kattaa 10 000 sopimusasiakasta, joiden sopimusvelvoitteiden täyttäminen on yritykselle kunnia-asia. Taatakseen työntekijöidensä osaamisen SOL järjestää vuosittain n. 1600 koulutustapahtumaa ja 15 000 koulutuspäivää, joihin viime vuonna osallistui n. 13 000 SOLilaista. Koulutusten suuren määrän myötä SOL tarvitsi tehokkaan ja käyttäjäystävällisen verkko-oppimisratkaisun, joka tukisi niin kouluttautujia kuin kouluttajiakin.

Ratkaisu

Sopivan ratkaisun SOLin haasteeseen tarjosi Valamikseen pohjautuvat globaali verkkokoulutusalusta, jonka toteutuksessa ja visuaalisessa suunnittelussa noudatettiin SOLin graafista ohjeistusta. Lopputuloksena oli palvelu, joka tarjoaa nopean ja sujuvan pääsyn tärkeisiin koulutusmateriaaleihin ja verkkokursseille. Lisäksi palvelu mahdollistaa sujuvan sisällönhallinnan ohjaajille ja kouluttajille.

"Alustatoteutus oli kevyt ja ketterä, ja toteutuksessa käytettiin paljon valmiita komponentteja sellaisenaan. Tärkeä osa toimitusta olivat asiantuntijapalvelumme, kuten koulutusten ja koulutussisältöjen suunnittelun valmennus ja konsultointi", kertoo Senior Consultant Jyri Pötry Arcusysilta.

Lopputulos

Arcusysin tarjoaman verkkokoulutusratkaisun tarkoitus on vähentää SOLin koulutuksiin ja perehdyttämiseen käytettyä aikaa. Järjestelmässä on tällä hetkellä 41 koulutusta ja jatkossa tavoitteena on korvata suurin osa kontaktiopetuksesta verkkokoulutuksilla. Verkko-oppimisen edut tulevat esiin esimerkiksi videoihin perustuvissa koulutuksissa, kun koulutus ei ole enää riippuvaista ajasta ja paikasta. Kouluttautujan on myös mahdollista palata koulutusmateriaaleihin milloin vain.

Valamiksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi sosiaalinen oppiminen ja mahdollisuus hyödyntää eri lähteistä saatavaa tietoa. Lisäksi Valamiksen tuottaman analytiikan avulla oppimisen edistymisestä on mahdollista saada yksityiskohtaistakin tietoa.

"Uskomme yhteistyön Arcusysin kanssa tarjoavan meille mahdollisuuden kehittää omaa toimintaamme, joka saa aikaan kustannussäästöjä ja vapauttaa henkilöstömme resursseja asiakkaan ja henkilöstön parissa työskentelyyn", toteaa SOL Palveluiden henkilöstön kehityksen johtaja Merja Oljakka.


Seuraava: Luontoon.fi
Edellinen: Abloy