Pohjois-Karjalan Tietotekniikkakeskus
< Takaisin caset sivulle

Pohjois-Karjalan Tietotekniikkakeskus

Sähköiset hakemukset ovat helpompia ja nopeampia käsitellä

Pohjois-Karjalan sähköisen asioinnin palvelukanava on maakunnallinen ratkaisu sähköiseen asiointiin. Arcusys on toimittanut kokonaisuuden teknisen ratkaisun PTTK:lle, Pohjois-Karjalan kuntien omalle tietotekniikkapalveluiden tarjoajalle.

Kuntalaisten näkökulmasta palvelukanava antaa mahdollisuuden hoitaa omaa asiaa ympäri vuorokauden, turvallisesti ja sujuvasti. Kuntien kannalta tämä tarkoittaa kustannustehokkuutta paitsi virkailijoiden työn vähenemisenä, myös nopeampina käsittelyaikoina. Palvelukanavassa voi tällä hetkellä hakea päivähoitopaikkaa, kotihoidon kuntalisää ja toimeentulotukea.

Palvelu on parantunut asiakkaan näkökulmasta, tämä on nykyaikaa. Palvelu tuo myös selkeyttä kuntalaisille, kun nyt on kanava ottaa yhteyttä. Ja meille myös, kun ei tarvitse hakemuksia alusta asti kirjoittaa vaan ne ovat valmiina, Joensuun kaupungin päivähoidon johtaja Anu-Helena Turtiainen sanoo.

Palveluun voidaan koostaa kaikki sähköisen asioinnin palvelut yhteen paikkaan. Toteutuksessa noudatettiin valtionvarainministeriön määrittämää sähköisen asioinnin arkkitehtuuria ja sen taustalta löytyvät avoimen lähdekoodin Liferay ja Intalio. Teknisesti joustava sähköinen palvelukanava integroituu yleisimpiin kunnan perusjärjestelmiin.

Alusta sopii erityisesti maakunnalliseksi ratkaisuksi, jossa palvelu personoidaan eri kunnille tarpeiden mukaan. Palveluita voidaan siirtää palvelukanavaa käyttävien kuntien välillä. Tällä hetkellä palvelua käyttävät Oulu, Kuusamo, Rovaniemi, Joensuu, Ilomansi, Kitee, Nurmes, Outokumpu ja Lappeenranta.

PTTK palvelukanava https://epalvelu.pohjoiskarjala.net/
 


Seuraava: Kuopion yliopistollinen sairaala
Edellinen: Kuopion kaupunki